• Przeprowadzone zostaną z mieszkańcami sołectwa Czarny Dunajec w sprawie zmiany Statutu sołectwa Czarny Dunajec - w związku z uzyskaniem przez Czarny Dunajec statusu miasta z dniem 1 stycznia 2022 r. Podstawę konsultacji stanowi projekt Statutu Miasta Czarny Dunajec zawierający niezbędne zmiany. Projekt ten jest udostępniony na stronie internetowej oraz w BIP Urzędu Gminy Czarny Dunajec.
  • Celem konsultacji jest wypełnienie ustawowego obowiązku wynikającego z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079, 1561), który stanowi, że organizację i zakres działania jednostki pomocniczej określa rada gminy odrębnym statutem, po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami. Potrzeba dokonania zmian w statucie wynika z uzyskania przez Czarny Dunajec statusu miasta z dniem 1 stycznia 2023r. na mocy §3 pkt 7 i §5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 lipca 2022 r. w sprawie ustalenia granic niektórych gmin i miast oraz nadania niektórym miejscowościom statusu miasta (Dz.U. z 2022 r. poz. 1597)
  • Procedura konsultacji przeprowadzona zostanie w terminie 2 grudnia – 23 grudnia
    2022 r.
  • W oparciu o Uchwałę Nr XXVII/261/2020 Rady Gminy Czarny Dunajec z dnia 30 listopada 2020 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Czarny Dunajec, Zarządzeniem Nr 269/2022 Wójta Gminy Czarny Dunajec z dnia 1 grudnia 2022 r. określone zostały następujące formy i terminy przeprowadzenia konsultacji:
  • Osobami odpowiedzianymi za przeprowadzenie konsultacji są następujący pracownicy Urzędu Gminy:
  • przekazanie informacji o konsultacjach Sołtysowi i Radzie Sołeckiej Czarnego Dunajca w terminie do dnia 2 grudnia 2022 r.;
  • zwołanie zebrania wiejskiego przez Sołtysa Czarnego Dunajca w terminie do 19 grudnia, w celu omówienia projektu Statutu Miasta z mieszkańcami;
  • składanie przez mieszkańców uwag i opinii w terminie od 5 grudnia do 19 grudnia 2022 r. w kwestii zmiany Statutu; projekt Statutu udostępniony jest na stronie internetowej oraz w BIP Urzędu Gminy Czarny Dunajec;
  • uwagi i opinie mieszkańców, o których mowa w pkt 3, mogą być składane w formie: pism, faksów, poczty elektronicznej, a także uwag ustnych i telefonicznych składanych bezpośrednio osobom odpowiedzialnym za przeprowadzenie konsultacji; osoba zgłaszająca uwagi lub opinie powinna podać imię nazwisko oraz adres, w celu umożliwienia zweryfikowania jej statusu jako mieszkańca miejscowości Czarny Dunajec; adres: Urząd Gminy Czarny Dunajec ul. Józefa Piłsudskiego 2, 334-470 Czarny Dunajec, faks: 18 2613530, mail: gmina@czarny-dunajec.pl, tel. 18 26 135 12.
  • Michał Jarończyk - Sekretarz Gminy, pokój 36,tel. 18 26 135 36;
  • Beata Stopka-Studencka – inspektor w Urzędzie Gminy, pokój 42, tel. 18 26 135 42;
  • Bartłomiej Błachuta – inspektor w Urzędzie Gminy, pokój 12 (dziennik podawczy)

tel. 18 26 135 12.