Termin składania ofert: 30 czerwca 2022 roku do godz. 15:00

Zadanie realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina” o numerze POPC.05.01.00-00-0001/21-00


I. ZAMAWIAJĄCY:

Urząd Gminy w Czarnym Dunajcu, ul. Józefa Piłsudskiego 2, 34-470 Czarny Dunajec, NIP 7351287226

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

1. Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa łączy światłowodowych na potrzeby transmisji danych pomiędzy budynkami:

a. Urząd Gminy ul. Józefa Piłsudskiego 2, Czarny Dunajec - Gminny Zespół Oświatowy ul. Kolejowa 14a, Czarny Dunajec;

b. Urząd Gminy ul. Józefa Piłsudskiego 2, Czarny Dunajec – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Kamieniec Dolny 55, Czarny Dunajec

wg Konkursu Grantowego Cyfrowa Gmina Oś V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia - REACT-EU Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia

2. Minimalna specyfikacja techniczna połączenia:

  • przepustowość: 1 Gbps, symetryczny;
  • realizacja: światłowód;
  • styk: światłowodowy, SFP, 1G-LR 1310nm lub 1G-WDM;
  • brak ograniczenia na ilość adresów MAC;
  • brak ograniczenia na ilość VLANów;
  • wsparcie dla podwójnego tagowania QinQ

3. Przedmiot zamówienia musi być realizowany w oparciu o bezpośrednie połączenia światłowodowe (‘sztywne’, czyli od punktu do punktu) wyłącznie pomiędzy lokalizacjami Zamawiającego.

4. Światłowody zewnętrzne należy doprowadzić w okolice budynków w dowolny sposób (zależny od posiadanej przez Wykonawcę infrastruktury technicznej), a następnie uzgodnić z Zamawiającym, trasy przebiegu światłowodów przez posesje lokalizacji oraz miejsca „wejścia” kabli do budynków.

5. Wykonawca zobowiązany jest do doprowadzenia i właściwego podłączenia łączy do infrastruktury sieciowej istniejącej w lokalizacjach Zamawiającego.

6. Światłowody zewnętrzne należy na obu końcach każdej z tras wprowadzić do budynków i zakończyć w szafach krosowniczych

7. Wszystkie zastosowane rozwiązania techniczne wymagane do zestawienia i uruchomienia łączy muszą być dobrane przez Wykonawcę na podstawie jego wiedzy i doświadczenia. Muszą one też uwzględniać rzeczywiste trasy - odległości pomiędzy budynkami Zamawiającego.

8. Zastosowane przez Wykonawcę rozwiązania techniczne muszą gwarantować bezpieczeństwo transmisji danych i podaną minimalną przepustowość łącza podczas komunikacji oraz ograniczać do minimum możliwość dostępu osób trzecich. Przy czym pod względem bezpieczeństwa za odcinki światłowodów pomiędzy budynkami Zamawiającego odpowiada Wykonawca.

9. Prace instalacyjne w budynkach Zamawiającego mogą odbywać się tylko w terminach ustalonych z Zamawiającym. Prace powinny być wykonane z należytą starannością, z zachowaniem ostrożności i czystości. Wykonawca po zakończeniu wszystkich prac instalacyjnych doprowadzi pomieszczenia w miejscach instalacji do stanu sprzed rozpoczęcia prac.

10. Wykonawca musi udostępnić gotową instalacje do eksploatacji Zamawiającemu:

1) pierwszą z dróg kablowych - nie później niż 30 dni od podpisania umowy.

2) drugą drogę kablową - nie później niż 40dni od dnia podpisania umowy.

11. Udostępnienie łączy światłowodowych do eksploatacji musi być poprzedzone stosownymi testami. Wykonawca dokona pomiarów reflektometrycznych dla wykonanego okablowania światłowodowego. Wykonane pomiary powinny być przesłane w formie elektronicznej na uzgodniony e-mail lub dostarczone na nośniku elektronicznym.

12. Wyniki testów na życzenie należy przedstawić do wglądu Zamawiającemu w formie elektronicznej lub pisemnej.

13. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego pogorszenia się jakości i wydajności pracy łączy lub w przypadku wystąpienia awarii, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy łączy. Naprawa łączy przeprowadzana jest na wezwanie Zamawiającego. Na czas przeprowadzenia diagnozy i usunięcia usterki łącza światłowodowe zostaną za zgodą Zamawiającego udostępnione Wykonawcy tylko w celach serwisowych. Po zakończonej interwencji serwisowej dostęp do łączy światłowodowych posiadać będzie znowu tylko zamawiający usługi.

14. Wymagane jest, aby służby techniczne Wykonawcy na wypadek awarii zgłaszanych przez Zamawiającego, zareagowały i usunęły problemy niezwłocznie, jednak nie dłużej niż do 24 godzin zegarowych od momentu zgłoszenia problemu telefonicznie i potwierdzeniu go faksem lub e-mailem.

15. Okres obowiązywania świadczenia usługi przewidziany został na 60 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru zbiorczego.

16. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu realizacji umowy o kolejne 6 miesięcy, przy zachowaniu miesięcznego wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu czynszu dzierżawy wskazanego w formularzu ofertowym.

17. Na koszt usługi może składać się jednorazowa opłata instalacyjna oraz jednorazowa opłata za 60 miesięcy dzierżawy

18. Cena za dzierżawę musi uwzględniać wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia w tym koszty konserwacji i serwisu w okresie trwania umowy.

19. Opłata instalacyjna powinna zawierać w szczególności koszty przygotowania i zestawienia łączy dla potrzeb transmisji danych, w tym koszty ewentualnego dodatkowego osprzętu, a także koszty

uruchomienia i testowania łączy.

20. Za wykonywanie okresowych bezpłatnych testów i konserwacji łączy światłowodowych oraz całego osprzętu odpowiedzialny jest Wykonawca. W momencie, kiedy taka okresowa konserwacja jest niezbędna do przeprowadzenia, Wykonawca zgłosi Zamawiającemu taką potrzebę i po uzyskaniu jego zgody, łącza zostają udostępnione Wykonawcy w celu przeprowadzenia konserwacji.

21. Wizje lokalne w lokalizacjach Zamawiającego są możliwe w każdy dzień roboczy Zamawiającego w godz. od 8:00 do 15:00 po uprzednim ustaleniu daty spotkania.

Zgłoszenie dotyczące ustalenia terminu wizji lokalnej można przekazać mailowo minimum dwa dni robocze (Pn-Pt), przed planowaną wizją:

Adres mail: wglowacz@czarny-dunajec.pl

22. Wszystkie osoby będące w dyspozycji Wykonawcy, które będą przewidziane do realizacji umowy, zobowiązane są przez okres realizacji umowy oraz po jej zakończeniu do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, do których mogą mieć dostęp w trakcie jej realizacji.

23. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji powykonawczej. Dokumentacja powinna być przesłana w formie elektronicznej, a na życzenie należy dostarczyć ją Zamawiającemu w formie pisemnej.

24. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

25. Ze względu na przeznaczenie łącza Wykonawca powinien zagwarantować usługę o dostępności miesięcznej na poziomie nie mniejszym niż 99%.

26. Wykonawca udziela pełnej (własnej) min. 60 miesięcznej gwarancji w zakresie poprawnego i ciągłego działania łączy światłowodowych wraz z zainstalowanym osprzętem.

27. Zamawiający wymaga dostępności Wykonawcy od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.

28. Na czas trwania umowy i udzielonej gwarancji Wykonawca zapewnia bieżącą i bezpłatną konserwację oraz serwis zestawionych łączy i dostarczonego/zainstalowanego osprzętu, w oparciu o które realizowana jest transmisja danych.

29. W okresie gwarancji, o której mowa w pkt 28 ciężar i koszty realizacji wszystkich procedur gwarancyjnych, konserwacyjnych i serwisowych spoczywają na Wykonawcy.

30. Na czas udzielonej gwarancji wszystkie zgłaszane przez Zamawiającego awarie, uszkodzenia lub zauważone nieprawidłowości w funkcjonowaniu przedmiotu umowy nie spowodowane z winy Zamawiającego, będą usuwane w ramach tej gwarancji bezpłatnie przez Wykonawcę, a za uszkodzenia spowodowane z jednoznacznej winy użytkownika, kosztami obciążony będzie Zamawiający.

31. Wykonawca zagwarantuje w przypadku zgłoszonych problemów z dzierżawioną usługą niezwłoczne przystąpienie do naprawy nie później, niż 4 godziny od faktu zgłoszenia. Gwarantuje też usunięcie awarii nie później niż w ciągu 24 godzin.

32. W przypadku niedotrzymywania warunków technicznych łączy (nie dotyczy sytuacji niezależnych od operatora), Zamawiający ma prawo do wcześniejszego wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi.

33. Wykonawca jest odpowiedzialny za doprowadzenie, uruchomienie łączy, samodzielnie uzyska pozwolenia, o ile będą wymagane oraz dokona niezbędnych ustaleń technicznych w celu świadczenia usługi.

III. KRYTERIA OCENY OFERT:

Zamawiający przy ocenie ofert będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

L.p.

Kryterium

Waga

Punkty

1

Cena łączna oferty brutto

60%

60 pkt

2

Czas udostępnienia pierwszej drogi kablowej

20%

20 pkt

3

Czas udostępnienia drugiej drogi kablowej

20%

20 pkt

Zamawiający oceni oferty przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% to = 1 punkt. Zamawiający dokona wyliczenia punktów dla każdej oferty, za każde kryterium, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku i wybierze ofertę z najwyższą liczbą punktów ogółem, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, stosując poniższy wzór:

Punkty za kryterium cena łączna oferty brutto+ Punkty za kryterium Czas udostępnienia pierwszej drogi kablowej + Punkty za kryterium Czas udostępnienia drugiej drogi kablowej = punkty ogółem

1. Kryterium: Cena łączna oferty brutto „C" - waga 60% (60% =60 pkt)

Cena łączna oferty brutto = koszt dzierżawy za 60 m-cy + Opłata instalacyjna brutto

Punkty za kryterium „Cena łączna oferty brutto" zostaną obliczone dla każdej z ofert wg wzoru:

(C min : C b) x 60 = liczba punktów

gdzie: C min – cena brutto oferty najtańszej,

C b - cena brutto oferty badanej

Wykonawca za kryterium „Cena oferty brutto" może uzyskać maksymalnie 60 punktów.

2. Kryterium: Czas udostępnienia pierwszej drogi kablowej - waga 20% (20% = 20 pkt).

Punkty za kryterium „Czas udostępnienia pierwszej drogi kablowej " zostaną przyznane za czas udostępnienia pierwszej drogi kablowej zgodnie z poniższym schematem:

(T1 min : T1 b) x 20 = liczba punktów

gdzie: T1 min – najkrótszy czas udostępnienia pierwszej drogi kablowej,

T1 b - czas udostępnienia pierwszej drogi kablowej oferty badanej.

3. Kryterium: Czas udostępnienia drugiej drogi kablowej - waga 20% (20% = 20 pkt).

Punkty za kryterium „Czas udostępnienia drugiej drogi kablowej " zostaną przyznane za czas udostępnienia drugiej drogi kablowej zgodnie z poniższym schematem:

(T2 min : T2 b) x 20 = liczba punktów

gdzie: T2 min – najkrótszy czas udostępnienia drugiej drogi kablowej,

T2 b - czas udostępnienia drugiej drogi kablowej oferty badanej.

IV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:

Oferta powinna być złożona osobiście na Dzienniku Podawczym w Urzędzie Gminy w Czarnym Dunajcu (parter) lub przesłana pocztą na adres: Urząd Gminy Czarny Dunajec, ul. Józefa Piłsudskiego 2, 34-470 Czarny Dunajec

lub pocztą elektroniczną gmina@czarny-dunajec.pl
w terminie do dnia 30.06.2022 r. do godz. 15:00.


O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do siedziby Zamawiającego.

Pytania proszę przesyłać na adres gmina@czarny-dunajec.pl do dnia 30 czerwca 2022r. do godz. 10:00.

Pytania nadesłane po tym terminie pozostaną bez odpowiedzi.

V. UMOWA.

Zamawiający podpisze umowę z jednym Wykonawcą, którego oferta uzyska najwyższą łączną liczbę punktów uzyskanych w kryteriach oceny ofert.

Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją wszystkich warunków zawartych we wzorze umowy.

VI. ZASADY WYJAŚNIANIA TREŚCI OFERTY ORAZ POPRAWIANIA OMYŁEK W OFERCIE.

1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców dodatkowych wyjaśnień lub uzupełnień dotyczących dokumentów, materiałów lub treści złożonych ofert.

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego wezwania do uzupełnienia dokumentów oraz złożenia wyjaśnień, tylko w stosunku do Wykonawcy najwyżej ocenionego w kryteriach oceny ofert.

3. Zamawiający może poprawić w ofercie:

1) Oczywiste omyłki pisarskie;

2) Oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;

3) Inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.

VII. ODRZUCENIE OFERTY.

Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

1. Jej treść nie odpowiada treści niniejszego Zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem dotyczącym poprawiania omyłek.

2. Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

3. Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.

VIII. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA.

Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia w szczególności jeżeli:

1. Nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

2. Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

3. Postępowanie jest obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji lub unieważnienia Zamówienia bez podania przyczyny przed podpisaniem umowy.

IX. INNE ISTOTNE INFORMACJE

1. Powyższe zapytanie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Złożenie Zapytania, jak też otrzymanie w jego wyniku oferty nie jest równoznaczne z udzieleniem zamówienia przez Urząd Gminy w Czarnym Dunajcu (nie rodzi skutków w postaci zawarcia umowy).

2. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich z uwzględnieniem należnego podatku VAT. Wycenę należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zł/gr);

3. Cena oferty powinna obejmować pełny zakres prac określonych w zapytaniu oraz uwzględniać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

4. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów tych świadczeń.

5. Za ustalenie świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia odpowiada wyłącznie Wykonawca.

6. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

7. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o przedłużenie terminu związania ofertą;

8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

1) odpowiedzi tylko na wybraną ofertę;

2) negocjacji warunków Zamówienia.

9. Zamawiający do terminu składania ofert może zmienić zapisy Zapytania ofertowego.

10. Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania środki ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI Prawa Zamówień Publicznych.

11. Wykonawca w ofercie może zastrzec informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Zastrzegając informacje w ofercie, Wykonawca winien mieć na względzie, że zastrzeżona informacja ma charakter tajemnicy przedsiębiorstwa, jeśli spełnia łącznie trzy warunki:

1) ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub posiada wartość gospodarczą;

2) nie została ujawniona do wiadomości publicznej;

3) podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu zachowania poufności.

12. Wykonawca w szczególności nie może zastrzec w ofercie informacji, które są jawne na mocy odrębnych przepisów, ceny jednostkowej stanowiącej podstawę wyliczenia ceny oferty.

13. Wykonawca ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za działania lub zaniechania podmiotów, którym powierzył realizację przedmiotu umowy, jak za własne działania lub zaniechania.

14. Zamawiający oczekuje, że Wykonawcy zapoznają się dokładnie z treścią niniejszego ogłoszenia o zamówieniu. Wykonawca ponosi ryzyko niedostarczenia wszystkich wymaganych informacji i dokumentów, oraz przedłożenia oferty nie odpowiadającej wymaganiom określonym przez Zamawiającego.

15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny, a co za tym idzie do ewentualnego wezwania do uzupełnienia dokumentów oraz złożenia wyjaśnień, tylko w stosunku do Wykonawcy najwyżej ocenionego w kryteriach oceny ofert.

16. W toku dokonywania badania i oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących ich treści.

17. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym Ogłoszeniu i uzyska największą liczbę punktów zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert.

18. Umowa w sprawie wykonania zamówienia publicznego, którego przedmiot został określony w niniejszym Ogłoszeniu, zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego Ogłoszenia oraz danych zawartych w ofercie.

19. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownej oceny.