Termin składania ofert: 08 lipca 2022 roku do godz. 10:00

Zadanie realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina” o numerze POPC.05.01.00-00-0001/21-00



ZAPYTANIE OFERTOWE

na wykonanie strony www urzędu gminy z użyciem systemu CMS, wg Konkursu Grantowego Cyfrowa Gmina Oś V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia - REACT-EU Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia w Urzędzie

__________________________

I. ZAMAWIAJĄCY

Urząd Gminy w Czarnym Dunajcu, ul. Józefa Piłsudskiego 2, 34-470 Czarny Dunajec, NIP 7351287226

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest:

stworzenie nowej głównej strony www urzędu gminy z użyciem systemu CMS, która będzie dawała dostęp do utworzonych zasobów i e-usług zaprojektowanego systemu oraz integracji z innymi jej placówkami.

Założenia:

  1. Na każdym etapie budowy Serwisu powinny być przestrzegane zasady neutralności technologicznej, tak aby docelowe rozwiązanie było systemem otwartym, pozwalającym na komunikację z serwisem. Specyfikacja wykorzystanych protokołów komunikacyjnych, interfejsów i formatów danych powinna być dostępna i nie podlegać ograniczeniom lub dodatkowym opłatom. Definicje interfejsów, protokołów i formatów danych muszą być opracowane w taki sposób, by dowolny podmiot zewnętrzny był w stanie w prosty sposób stworzyć własne komponenty komunikujące się z serwisem, z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa.
  2. Projekt serwisu i wdrożenie widoków będzie uwzględniało technologię RWD (Responsive Web design), wersję dostępna na urządzenia mobilne oraz dostosowaną do przeglądarek urządzeń przenośnych (smartphone’ów, tabletów)
  3. Wersja RWD będzie zawierała wszystkie funkcjonalności, które zapewniają jej prawidłowe wyświetlanie i funkcjonowanie na urządzeniach przenośnych.
  4. Dodatkowo system powinien obsługiwać szablony mobilne (RWD) dla dodatkowych tworzonych stron i podstron serwisu oraz dostosowywać się do rozdzielczości urządzenia na których będą uruchamiane.
  5. Wersja RWD będzie generowana automatycznie, tzn. nie będzie wymagała dodatkowych ingerencji administratora serwisu.
  6. Serwis musi umożliwiać edycję treści poszczególnych stron bez konieczności pracy na kodzie HTML. System musi posiadać narzędzia umożliwiające pełne zarządzanie z poziomu graficznego interfejsu użytkownika dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej.
  7. Serwis powinien być zgodny z najnowszymi trendami, intuicyjny w użytkowaniu, nowoczesny i przejrzysty. Powinien charakteryzować się zminimalizowanym czasem załadowania. Serwis musi uwzględniać pełną obsługę polskich znaków w interfejsie użytkownika i bazie danych. Elementy serwisu, podkategorie, artykuły, etc. powinny być wyświetlane w dwóch wersjach - kafelki i lista, z możliwością zmiany w dowolnym czasie przez przeglądającego serwis.
  8. Serwis internetowy powinien być zbudowany zgodnie z architekturą MVC
  9. Wykonawca zapewni spełnienie przez serwis wymagań Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.1 WAI:AA) określonych w załączniku Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych o zgodności z wytycznymi na poziomie minimum AA.
  10. Wykonawca zapewni, iż na pierwszej stronie serwisu (strona główna) informacja o dostępności zostanie umieszczona w nagłówku strony oraz w wersji skróconej w jej stopce.

Ogólne wymagania systemowe:

  1. Serwis będzie oparty o system zarządzania treścią CMS (Content Management System), który zapewni łatwe zarządzanie, redagowanie i prowadzenie serwisu, a także jego późniejszą aktualizację przez administratorów i redaktorów nie posiadających umiejętności programowania. Nawigacja w systemie CMS powinna opierać się na strukturze drzewiastej. Ważne, by serwis zapewniał pełne funkcje administracyjne pozwalające na:
    1. publikację treści, zarządzanie treścią,
    2. publikację i zarządzanie zdjęciami, grafiką
    3. publikacje i zarządzanie materiałami wideo,
    4. zarządzanie użytkownikami wewnętrznymi i zewnętrznymi i ich uprawnieniami
    5. zarządzenia elementami menu (nagłówek i stopka),
    6. wysyłanie korespondencji i powiadomień mailowych oraz dostęp do rejestru błędów systemowych (wybranych logów).
  2. Wykorzystane komponenty systemu CMS i zaprojektowane moduły, zarówno na etapie realizacji, jak i w późniejszej eksploatacji systemu nie powinny generować dodatkowych kosztów. Wykorzystany system CMS powinien być dostarczany na podstawie licencji typu opensource.
  3. Interfejs systemu zarządzania oraz komunikacja z użytkownikami musi odbywać się w języku polskim.
  4. Zamawiający wyklucza wykonanie serwisu przy użyciu technologii i rozwiązań uznanych za przestarzałe lub nie gwarantujące rozwoju oprogramowania w ciągu najbliższych 3 lat.

System CMS powinien posiadać:

  1. Moduł przystosowany do obsługiwania nieograniczonej ilości użytkowników, czyli odrębnych kont w systemie. Administratorzy muszą posiadać możliwość tworzenia grup i kont użytkowników oraz nadawania im uprawnień do poziomu konkretnych treści. Wykonawca powinien stworzyć domyślne role dla użytkowników i zdefiniować uprawnienia ustalone z Zamawiającym.
    1. Administrator (dostęp do „wszystkiego”, wszystkie moduły, artykuły, kategorie, banery, menu, układu dostęp do wszystkich kont redaktorskich);
    2. Redaktor witryny(domyślnie – dostęp do wybranych modułów, pliki, artykuły, galerie, multimedia widoczne tylko dla jego uprawnień);
    3. Redaktor działu (domyślnie – wybrane moduły, kategorie dotyczące działu za który odpowiada, artykuły, galerie, multimedia);
    4. Redaktor (możliwość przypisania tylko wybranych modułów kategorii, artykułów, galerii, multimedia).
  2. Możliwość generowania adresów internetowych w obrębie serwisu www w formie tzw. przyjaznych linków URL.
  3. Możliwość dodawania treści, materiałów w postaci plików graficznych, zdjęć oraz wideo (np. Youtube)
  4. Możliwość osadzania materiałów wideo w postaci plików np. format MP4
  5. Możliwość zmiany wielkości tekstu (pomniejszenie/powiększenie czcionki) w trakcie czytania artykułu.
  6. Możliwość definiowania liczby wiadomości wyświetlanych na stronie.
  7. Możliwość stronicowania, jeżeli liczba artykułów czy aktualności będzie większa niż liczba zdefiniowanych dla domyślnej listy (strony z listingiem) to pozostałe artykuły czy aktualności będą wyświetlane na dodatkowo wygenerowanych stronach podrzędnych.
  8. Wyszukiwarkę umożliwiającą użytkownikowi przeszukiwanie serwisu. Mechanizm wyszukiwania uwzględniał będzie system podpowiedzi na podstawie pierwszych trzech wpisanych znaków w oknie wyszukiwarki. Indeksacja treści obejmować powinna całość serwisu a wyświetlanie generowanych rezultatów wyszukiwania będzie w postaci listy wyników z aktywnym przejściem do danego rezultatu.
  9. Możliwość tworzenia formularzy i ankiet.

System CMS powinien zapewnić Administratorowi możliwość:

  1. Samodzielnego zarządzania zawartością strony głównej poprzez edycję treści, bloków tekstowych, umiejscowienia banerów oraz aktywację/dezaktywację elementów zawartych w strukturze serwisu. Zawartość strony głównej powinna być konfigurowalna z poziomu panelu CMS.
  2. Samodzielnego tworzenia struktury serwisu tj. katalogów, artykułów w wybranych stylach wyświetlania. Powinien mieć możliwość ustawienia statusu (widoczny/niewidoczny) katalogu/artykułu tak, aby istniał w strukturze, ale nie był widoczny na stronie.
  3. Zarządzania strukturą drzewa kategorii i podkategorii dla aktualności oraz wydarzeń publikowanych w obrębie serwisu. Możliwość tworzenia, usuwania i edycji dowolnej ilości kategorii i podkategorii.
  4. Możliwość łączenia różnych elementów zawartych w strukturze serwisu w ramach jednej strony, np. wyświetlenie na danej stronie ostatnich aktualności lub wydarzeń. Należy przewidzieć umieszczanie galerii w tekście.
  5. Generowania rozwijanych, wielopoziomowych menu poziomego i pionowego oraz zarządzanie ich strukturą i zawartością.
  6. Generowania automatycznej mapy serwisu.
  7. Zarządzania sliderem, w tym samodzielną wymianę zdjęć/banerów. Po dodaniu więcej niż jednego zdjęcia w wybranym katalogu, zdjęcia będą się automatycznie zmieniały w serwisie, ale też będzie możliwość przełączenia ich przez kliknięcie.
  8. Ustawienia Banerów z poziomu jednego formularzu oraz edycja wszystkich parametrów w każdej chwili:
    1. nadanie/zmiana nazwy,
    2. usunięcie
    3. zmiana statusu
    4. ustawienie parametrów

Banery powinny być przydzielone do danej witryny w ramach struktury serwisu. Po kliknięciu na baner serwis przekierowuje do zadanej aktualności lub innej zdefiniowanej podstrony. Napis na banerze powinien stanowić przycisk oraz opcjonalnie link do artykułu czy innej podstrony (zawartości).

  1. Dodawania w dowolnym miejscu serwisu (zgodnie z przyjętą strukturą) banera w formie tekstu, zdjęcia lub animacji.
  2. Dowolnego ustawiania kolejności treści artykułu, aktualności czy wydarzenia. Domyślnie należy przyjąć - artykuł najnowszy zawsze na górze, ale równocześnie możliwość przesuwania artykułów i kategorii w strukturze.
  3. Linkowania do elementu serwisu bez konieczności dublowania informacji.
  4. Wdrożenia modułów prezentujących treści łączące lub linkujące wzajemnie do różnych elementów Serwisu (treści agregujące wiele rekordów katalogowych obiektów, wyświetlanie treści multimedialnej jak filmy, galeria czy pliki audio).
  5. Publikacji treści zgodnie z ustalonym harmonogramem. System automatycznie włącza i wyłącza aktywność na podstawie wskazanych dat - rozpoczęcia i zakończenia publikacji. Redaktor może określać czas trwania/publikowania aktualności np. na stronie głównej.
  6. Zarządzanie zawartością poszczególnych podstron przy użyciu edytora WYSIWYG i edytora HTML (patrz: Edytor treści). Możliwość zmiany formatu czcionki (wytłuszczenie, kursywa, kolor, podkreślenie, wyrównywanie marginesów), możliwość zamieszczania grafik, zdjęć, tabeli, załączników – plików (w tym zdjęć – wyświetlanych jako miniaturki i otwieranych w oddzielnym oknie po kliknięciu). Możliwość całkowitego usuwania formatowania w tekstach kopiowanych z edytorów tekstów.
  7. Przeniesienia artykułu, wydarzeń do innej grupy, innego miejsca w strukturze np. do katalogu archiwum.
  8. Tworzenia i zarządzania galeriami (zdjęć, plików graficznych) w jednym formularzu oraz edycja wszystkich parametrów:
    1. nadanie nazwy,
    2. ustawienie parametrów galerii i stylu wyświetlania (należy przewidzieć przynajmniej dwie formy, schematy wyświetlania plików obrazu),
    3. dodawanie obrazów (możliwość dołączanie wielu plików równocześnie) i tytułów,
  9. Zarządzania zasobami multimedialnymi. Powinna istnieć możliwość grupowania mediów na kolekcje, katalogi, itp.
  10. Podglądu zdjęć oraz edytowanych stron przed ich opublikowaniem.
  11. Podania nazwy zdjęcia i wyświetlania tej nazwy na oglądanym zdjęciu. Naniesienia na zdjęcia znaku wodnego.
  12. Możliwość dołączania plików graficznych w dużej rozdzielczości do pobrania w postaci paczek np. ZIP umieszczonych np. pod stroną artykułu.
  13. Zabezpieczenia antyspamowego do formularzy np. ile jest 2+1, – przed wysłaniem formularza należy wpisać odpowiedź lub kod.
  14. Dodawania treści z serwisu YouTube oraz plików i obiektów z prezentacjami. Możliwość dodania jako plik do pobrania dokumentów w formatach:. GIF, JPG, PNG, TIF, BMP, ZIP, MOV, MPG, MPEG, AVI, ASF, MP3, MP2, WAV, VOB,, AC3, WMA, WMV, DOC, XLS, PPT, PDF, DOCX, XLSX, PPTX, RTF, TXT, SWF, ODT, ODS.

Moduł edycji artykułu, aktualności, wydarzenia powinien pozwalać na:

  1. Dodawanie, zmianę lub usuwanie elementów treści strony.
  2. Wstawienie i edycję tabel (m.in.: edycja komórek, wierszy, kolumn i ich właściwości).
  3. Pogrubienie, pochylenie i podkreślenie tekstu.
  4. Wyśrodkowanie, wyjustowanie, dociąganie do lewej lub prawej strony.
  5. Wklejenie tekstu z plików tekstowych, worda, excela, openoffice.
  6. Usuwanie formatowania w tekstach kopiowanych z edytorów tekstów.
  7. Wklejenie tekstu bez formatowania.
  8. Możliwość zmiany stylów wyświetlania (wybór z listy) - domyślne zdefiniowanie stylów zastosowanych w serwisie.
  9. Tworzenie listy numerowanej i punktowanej.
  10. Cofnięcie ostatnich operacji.
  11. Wstawienie, edycję i usunięcie hiperłącza, linków wewnątrz dokumentu.
  12. Zmniejszanie przesyłanych zdjęć do określonego rozmiaru wraz z utworzeniem miniatury. Powinien posiadać opcję stworzenia samej miniatury bez naruszania oryginalnego zdjęcia.
  13. Wstawienie grafiki, możliwość ustawienia jej względem tekstu (oblanie tekstem itp.). Grafika po dodaniu do artykułu generuje miniaturę zdjęcia, dodaje znak wodny do zdjęcia. Po kliknięciu miniatury otwiera się zdjęcie powiększone lub w pełnym wymiarze (nie w nowym oknie).
  14. Dodawanie załączników pod artykułem, wstawiania galerii do artykułu wg. zdefiniowanej formatki wyświetlania plików i galerii.
  15. Wstawienie linii poziomej.
  16. Wstawienie tekstu w formie indeksu górnego lub dolnego.
  17. Edycji w źródle dokumentu.
  18. Zmianę wielkości obszaru roboczego (na dowolny oraz do pełnego ekranu).
  19. Podłączenie galerii zdjęć.
  20. Wstawianie niestandardowych znaków, symboli np. §.
  21. Wstawianie tzw. „twardej spacji” - stosowanej w edytorze word/openoffice.
  22. Usunięcie formatowania z zaznaczonej części lub całości dokumentu.
  23. Wstawianie czystego kodu html.

Projekt graficzny serwisu

Wykonawca wraz z Zamawiającym wspólnie wypracują formę graficzną serwisu www (projekt graficzny). Zamawiający przedstawi Wykonawcy ogólną ideę Serwisu, natomiast Wykonawca jest zobowiązany do rzetelnego informowania Zamawiającego o funkcjonalności jego pomysłów, a także zobowiązany jest do przedstawiania (zgodnie z posiadaną wiedzą i doświadczeniem) najbardziej funkcjonalnych rozwiązań powstającego serwisu. Wykonawca przedstawi koncepcje układu i stylów graficznych strony głównej, Zamawiający musi zaakceptować koncepcję, na podstawie której Wykonawca zaproponuje wygląd dla wszystkich podstron i elementów serwisu WWW uwzględniając uwagi i ustalenia Zamawiającego przedstawione na etapie negocjacji.

Projekt graficzny i architektura informacji Serwisu powinny zostać skomponowane tak, by odpowiadały specyfice urzędu oraz zapewniały maksymalną czytelność treści. Układ stron powinien zapewniać orientację w zawartości, umożliwiając szybkie i intuicyjne dotarcie do poszukiwanych informacji.

Projekt graficzny musi uwzględniać zasady znakowania i wykorzystywania znaków graficznych w urzedzie. Zamawiający przekaże Wykonawcy pliki graficzne zawierające stosowne logo urzędu.

Dla poszczególnych podstron Wykonawca powinien przewidzieć różną formę prezentacji, dlaartykułów, wydarzeń i aktualności a co za tym idzie przygotować szablony wyświetlania charakterystycznych elementów, tj. list i kafelków z aktualnościami, artykułami, wydarzeniami, galerii zdjęć, wyświetlania folderów itp. dla serwisu www i jego podstron. Podstrony działów powinny mieć spójny wygląd ze stroną główną i jednocześnie posiadać ustalony szablony prezentacji.

Wykonawca w ramach prac wykona stosowne zdjęcia i/lub nagranie całego urzędu z wysokości (zdjęcia z drona) i umieści je na tworzonej stronie WWW.

Wykonawca nie będzie rościł sobie praw do szaty graficznej, a Zamawiający będzie miał pełne prawa do wykorzystywania schematów i stylów wyświetlania na innych stronach i aplikacjach teraz i w późniejszym czasie.

Hosting i serwer

Wykonawca zainstaluje serwis na wskazanym przez Zamawiającego serwerze.


Przeglądarki

Dostosowanie systemu do wszystkich aktualnie popularnych przeglądarek, niezależnie od systemu operacyjnego, w tym mobilnych przy użyciu Responsive Web Design (MS Edge, Firefox, Opera, Google Chrome). Serwis powinien zapewniać kompatybilność w zakresie: aktualna wersja + dwie poprzednie dla starszych przeglądarek.

Standardy dostępności

Serwis powinien być zrealizowany zgodnie z wymaganiami WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines) dla systemów teleinformatycznych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, W3C I W3C CSS (m.in. poprawna składnia XHTML i CSS, odpowiedni kontrast i wielkość tekstu, zapewnienie tekstowych odpowiedników dla elementów nietekstowych, czytelność witryny również bez użycia CSS, skróty klawiaturowe do najczęściej używanych funkcji).

Nawigacja

Serwis powinien mieć zapewnioną otwartą formułę nawigacji. Mechanizmy nawigacyjne powinny być płynnie połączone z mechanizmami wyszukiwawczymi. Na każdym etapie przeglądania użytkownik powinien mieć możliwość powrotu jednym kliknięciem do poprzedniej strony. Podobnie powrót do strony głównej ma być możliwy „jednym kliknięciem” (również przez aktywny adres URL dla logo serwisu).

Zastosowanie funkcji „załaduj więcej” zamiast funkcji nieskończonego przewijania (Infinite scroll). Mechanizm szczególnie istotny dla modułów posiadających rozbudowany zakres treści i prezentacji danych . Limity zostaną określone przez Zamawiającego na podstawie zaproponowanych przez Wykonawcę rozwiązań w trybie roboczym.

Jeżeli dane na stronie będą wymagały stronicowania (prezentacji na wielu stronach), pod listą będzie się znajdował pasek nawigacji po stronach zawierający opcje: „Przejdź do pierwszej strony”, „Poprzednia strona”, „Następna strona”, „Przejdź do ostatniej strony”

SEO

Optymalizacja Serwisu pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimization). Serwis będzie zoptymalizowany pod kątem SEO, a zatem z poziomu systemu CMS będzie umożliwiał:

tworzenie przyjaznych adresów URL (friendly URL);

przypisywanie indywidualnych słów kluczowych i opisu w ramach pól meta, tytułów strony w znaczniku <title>,

zarządzanie metadanymi umieszczanymi w nagłówkach (H1) stron dla każdej strony lub grupy stron.

System udostępni funkcjęautomatycznego generowanie mapy strony w formacie XML, która umieszczona będzie na serwerze pod adresem: domena.pl/sitemap.xml

System statystyk

Zapewnienie systemu statystyk jako funkcji systemu CMS lub za pośrednictwem standardowych narzędzi. Integracja ze statystykami Google Analitics oraz narzędziami typu Google Search Console. Panel administratora powinien posiadać moduł wyświetlający podstawowe statystyki.

Bezpieczeństwo serwisu

  1. Wykonawca dostarczy zabezpieczenie systemu w szczególności przed próbami nieautoryzowanego dostępu. Zabezpieczenie logowania zaplecza – jeśli adres zaplecza będzie powszechnie znany. Musi być przeprowadzona modyfikacja, która pozwala dodać do adresu URL token, który uniemożliwi dotarcie do panelu logowania i przeprowadzenie ataku brute force.
  2. Dostęp do systemu CMS dla użytkowników będzie oparty o przyjętą przez Zamawiającego politykę haseł
  3. Zapewni dostarczenie narzędzia służącego do archiwizacji, tworzenia i przywracania kopii bezpieczeństwa zasobów Serwisu.
  4. Serwis powinien umożliwić monitorowanie zdarzeń bezpieczeństwa w zakresie logów systemowych.
  5. System CMS zapewni administratorombezpieczny dostęp do serwisu poprzez szyfrowane połączenie HTTPS.
  6. Wykonawca wykona instalację certyfikatu SSL dla głównej domeny serwisu

System wersjonowania informacji (raporty administracyjne)

Wykonawca w ramach wdrażanego systemu CMS zapewni system wersji - czyli zapisywania historii. System będzie przechowywał historię zmian treści serwisu w zakresie modułów Aktualności, Wydarzenia, Artykuły wraz z informacjami o użytkownikach dokonujących zmiany.

Dodatkowo w systemie raportującym powinien znaleźć się rejestr prób logowania odnotowujący udane i nieudane próby zalogowania się do systemu, adres IP, z którego dokonywane były próby, a także czas przebywania w systemie zalogowanych użytkowników.

III.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin wykonania przedmiotu zamówienia: od dnia 13.07.2022 r. do dnia 21.10.2022 r.

IV.MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
1. Oferta powinna być złożona osobiście na Dzienniku Podawczym w Urzędzie Gminy w Czarnym Dunajcu (parter) lub przesłana pocztą na adres: Urząd Gminy Czarny Dunajec, ul. Józefa Piłsudskiego 2, 34-470 Czarny Dunajec

lub pocztą elektroniczną gmina@czarny-dunajec.pl w terminie do dnia 08.07.2022 r. do godz. 10:00.

O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do siedziby Zamawiającego.

1.Ofert, które wpłyną po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
2. Wynik postępowania ukaże się na stronie urzędu www.czarny-dunajec.pl
3. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.

4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

V. OCENA OFERT
Zamawiający dokona oceny ważnych ofert w oparciu o kryterium ceny 100%.

VI. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi wykonawców w formie pisemnej/telefonicznej lub droga mailową.

VII. ZASADY WYJAŚNIANIA TREŚCI OFERTY ORAZ POPRAWIANIA OMYŁEK W OFERCIE

1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców dodatkowych wyjaśnień lub uzupełnień dotyczących dokumentów, materiałów lub treści złożonych ofert.

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego wezwania do uzupełnienia dokumentów oraz złożenia wyjaśnień, tylko w stosunku do Wykonawcy najwyżej ocenionego w kryteriach oceny ofert.

3. Zamawiający może poprawić w ofercie:

1) Oczywiste omyłki pisarskie;

2) Oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;

3) Inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.

VIII. ODRZUCENIE OFERTY.

Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

1. Jej treść nie odpowiada treści niniejszego Zapytania ofertowego, z zastrzeżeniem dotyczącym poprawiania omyłek.

2. Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

3. Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.

IX. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA.

Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia w szczególności jeżeli:

1. Nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

2. Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

3. Postępowanie jest obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji lub unieważnienia Zamówienia bez podania przyczyny przed podpisaniem umowy.

X. INNE ISTOTNE INFORMACJE

1. Powyższe zapytanie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Złożenie Zapytania, jak też otrzymanie w jego wyniku oferty nie jest równoznaczne z udzieleniem zamówienia przez Urząd Gminy w Czarnym Dunajcu (nie rodzi skutków w postaci zawarcia umowy).

2. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich z uwzględnieniem należnego podatku VAT. Wycenę należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zł/gr);

3. Cena oferty powinna obejmować pełny zakres prac określonych w zapytaniu oraz uwzględniać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

4. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów tych świadczeń.

5. Za ustalenie świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia odpowiada wyłącznie Wykonawca.

6. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

7. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o przedłużenie terminu związania ofertą;

8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

1) odpowiedzi tylko na wybraną ofertę;

2) negocjacji warunków Zamówienia.

9. Zamawiający do terminu składania ofert może zmienić zapisy Zapytania ofertowego.

10. Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania środki ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI Prawa Zamówień Publicznych.

11. Wykonawca w ofercie może zastrzec informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Zastrzegając informacje w ofercie, Wykonawca winien mieć na względzie, że zastrzeżona informacja ma charakter tajemnicy przedsiębiorstwa, jeśli spełnia łącznie trzy warunki:

1) ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub posiada wartość gospodarczą;

2) nie została ujawniona do wiadomości publicznej;

3) podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu zachowania poufności.

12. Wykonawca w szczególności nie może zastrzec w ofercie informacji, które są jawne na mocy odrębnych przepisów, ceny jednostkowej stanowiącej podstawę wyliczenia ceny oferty.

13. Wykonawca ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za działania lub zaniechania podmiotów, którym powierzył realizację przedmiotu umowy, jak za własne działania lub zaniechania.

14. Zamawiający oczekuje, że Wykonawcy zapoznają się dokładnie z treścią niniejszego ogłoszenia o zamówieniu. Wykonawca ponosi ryzyko niedostarczenia wszystkich wymaganych informacji i dokumentów, oraz przedłożenia oferty nie odpowiadającej wymaganiom określonym przez Zamawiającego.

15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny, a co za tym idzie do ewentualnego wezwania do uzupełnienia dokumentów oraz złożenia wyjaśnień, tylko w stosunku do Wykonawcy najwyżej ocenionego w kryteriach oceny ofert.

16. W toku dokonywania badania i oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących ich treści.

17. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym Ogłoszeniu i uzyska największą liczbę punktów zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert.

18. Umowa w sprawie wykonania zamówienia publicznego, którego przedmiot został określony w niniejszym Ogłoszeniu, zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego Ogłoszenia oraz danych zawartych w ofercie.

19. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownej oceny.