Rodzaj sprawy: |
Poprawa błędów pisarskich i rachunkowych w aktach własności ziemi |
Podmiot uprawniony/ obowiązany |
Właściciel nieruchomości lub osoba posiadająca interes prawny /spadkobierca/. |
Wymagania dotyczące wniosku: |
Wniosek powinien zawierać opis błędów oraz aktualne adresy stron postępowania – właścicieli i spadkobierców. |
Wymagane załączniki: |
- kopia aktu własności ziemi; - udokumentowanie błędu: wypis z rejestru gruntów, porównawczy wykaz zmian, akt urodzenia /małżeństwa/ itp. |
Informacje dodatkowe: |
Zmiany merytoryczne np. zmiana numeru działki lub jej dopisanie nie mogą być dokonywane w trybie usuwania błędów pisarskich i rachunkowych. |
Termin załatwienia sprawy: |
- w zależności od rodzaju sprawy i liczby stron – od 3 tygodni. |
Obowiązujące akty prawne: |
Kodeks postępowania administracyjnego – art.113 |